UnaVita

From the blog

Autogeni trening-mnogo više od relaksirajuće tehnike

autogeni trening mnogo više od relaksirajuće tehnike

Autogeni trening- mnogo više od relaksirajuće tehnike

Odličan alat za samopomoć

 

Kad smo pod povećanim stresom bilo bi odlično imati neki alat za samopomoć

Zahvaljujući jednostavnoj metodi s autogenim treningom možete postići opušteno stanje uma u roku od 10 do 15 minuta. Redovito vježbanje mijenja način na koji percipirate svoj život i svijet oko sebe.

Svi mi imali smo ili imamo iskustvo turbulentnog perioda života i iako smo fizički prisutni, psihički smo odsutni. Zvuči li vam poznato? Zadovoljiti sva očekivanja na poslu, obitelji ili kod prijatelja može postati opterećujuće i stresno. Kao rezultat toga doživljavamo napetost koja utječe na našu produktivnost, kao i odnose. Prakticiranje opuštanja pomaže nam osjećati se mirnijim, samopouzdanijim, postajemo uravnoteženiji i osjećamo kako smo u stanju riješiti vlastite probleme.

Imate li 10-15 minuta dnevno?

Autogeni trening (koji znači ” da nešto nastaje „iz sebe“ ) razvio je njemački psihoterapeut J. H. Schulz početkom 20. stoljeća. Shultz otkrio je da smo tijekom hipnoze podvrgnuti fiziološkim promjenama koje se mogu replicirati samim ponavljanjem kratkih fraza bez potrebe hipnoterapeuta. Usredotočujući se na različite dijelove tijela možemo stvarati stvarne i mjerljive promjene na fiziološkoj razini. Kada prakticiramo vježbu opuštanja naš puls i krvni tlak smanjit će se, a tjelesna temperatura povećati – oboje su dokazi opuštenog tijela i uma.

Tijekom treninga povezujemo se s našim podsvjesnim umom kroz tjelesnu senzaciju. Tako na primjer kad se usredotočimo na našu dominantnu ruku ili na naše srce također
promatramo i naše osjećaje. Svjesniji smo što pohranjujemo u tijelo i možemo postupno obraditi i riješiti temu koja nas muči. Sama tehnika pomaže nam bolje razumjeti našu prirodu i otkriti prave potencijale.

Trebate samo 10-15 minuta dnevno za vježbanje Autogenog treninga. Temelji se na šest jednostavnih vježbi fokusiranih na mišićni sustav, cirkulaciju, otkucaje srca, dišni sustav, abdomen i glavu.

Tijekom prakse ulazimo u promijenjeno stanje svijesti -negdje između sanjanja i budnosti – gdje smo u mogućnosti dekodirati poruke našeg podsvjesnog uma. Redovitim vježbanjem stvaramo balans i unutarnji mir što nam pruža veću otpornost na vanjske podražaje. Tijekom vježbanja mogu nam se pojaviti slike, sjećanja, zvukovi pa čak i neočekivana rješenja problema.
Opušteni um i tijelo također će rezultirati povećanom kreativnošću i sposobnošću da ostanemo mirni u stresnim situacijama. Ovo je osobito korisno u slučaju napada panike gdje imati kontrolu tijekom napada čini razliku između suočavanja i onesposobljavanja.

Autogeni trening može biti vrlo koristan ako patite od migrene. Nažalost, nećete od jedne vježbe odmah ukloniti migrenu, ali svakodnevnim vježbanjem naučit ćete kako spriječiti nastanak migrene.

Pomažući našem tijelu i umu postići uravnoteženo stanje ujedno znači da će i naš imunološki sustav ojačati. Autogeni trening pokazao se vrlo uspješan kod osoba s visokim krvnim tlakom kao i kod problema sa spavanjem.

Autogeni = „iz sebe“

Tehnika je vrlo isplativa jer ne trebate posebnu odjeću ili opremu i jednom kad ste naučili osnove tehnike možete samostalno vježbati – bilo kada, bilo gdje.

Pozitivne afirmacije – ili osobne motivacijske formule kako ih još zovemo – također su dio treninga. Oni mogu biti od velike pomoći pri pripremi za ispit ili intervju za posao ili kada pokušavamo
promijeniti nešto u našem životu. Kroz opuštanje možemo povećati samopouzdanje i vjeru u sebe- pozitivna afirmacija je dodatna potvrda.

Trudnice također imaju koristi od AT. Redovito vježbanje pomaže za opuštenu trudnoću i povezivanje majke s bebom u uteri i pripremi za rođenje.

Želite naučiti autogeni trening i imati uvijek uz sebe alat za samopomoć? Obratite nam se.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.