UnaVita

From the blog

Neverbalna komunikacija na poslovnom sastanku

neverbalna komunikacija na poslovnom sastanku

Neverbalna komunikacija na poslovnom sastanku

Pet neverbalnih grešaka koje trebamo izbjegavati na poslovnom sastanku

 

 

Neverbalna komunikacija čini između 60% i 93% naše ukupne komunikacije. Stoga je što neverbalno komuniciramo na sastancima ukoliko želimo nešto prodati. Na sastancima ili prezentacijama vrlo je bitno da smo svjesni svojih i tuđih neverbalnih znakova. U nastavku donosimo pet grešaka koje ljudi često, uglavnom nesvjesno, rade tijekom sastanka.

 

#1 PREVIŠE/PREMALO KONTAKTA OČIMA

U normalnom razgovoru ljudi se gledaju u oči između 60%-70% vremena. Gledajući druge ljude u oči dajete im do znanja da ih razumijete i slušate. Kada kontakt očima padne ispod 60% ljudi vas mogu doživjeti kao da niste zainteresirani ili ste nepažljivi. Ovo definitivno nije poruka koju želite odaslati dok prodajete svoj proizvod ili uslugu.

Isto tako ne bi smjeli imati previše kontakta očima. U ovom slučaju ljudi vas mogu doživjeti kao jezivu ili groznu osobu i stoga se mogu osjećati nelagodno. Stoga ostanite unutar idealnih 60%-70%.

 

#2 NE PODUDARANJE

Ne podudaranje se dešava kada riječima govorite X a neverbalno pokazujete Y. Na primjer govorite pozitivno „DA“ a glavom kimate lijevo-desno, „NE“. Iako vaše riječi mogu biti jako uvjerljive ali se vrpoljite i izbjegavate kontakt očima dok ih izgovarate, kupac će vjerojatno odustati od kupnje jer vam se riječi i neverbalno ne podudaraju.

 

#3 LOŠE RUKOVANJE

Dobro rukovanje je važan dio naše komunikacije. Istraživanje je pokazalo da rukovanje vrijedi kao tri sata razgovora licem u lice. A to znači da trebate usavršiti rukovanje kako bi se čim bolje povezali s drugom osobom. Ispravno je da držite ruku vertikalno za vrijeme rukovanja, uspostavite kontakt očima, a stisak ruke izjednačite sa stiskom osobe s kojom se rukujete.

Prejaki stisak može razljutiti drugu osobu ili je može potaknuti da se osjeća neugodno. Mogu vas doživjeti kao dominantnu ili agresivnu osobu ukoliko im prejako stisnete ruku. Isto tako treba izbjegavati preslab stisak. Tada vas ljudi mogu doživjeti kao da nemate karakter ili kao slabića.

Niste sigurni kakvo je vaše rukovanje? Vježbajte s dobrim kolegama na poslu ili prijateljima te ih zamolite za povratnu informaciju o vašem stisku.

 

#4 VRPOLJENJE

Kada god se igrate olovkom, popravljate frizuru, premećete papire to su znakovi vrpoljenja i to je veliko NE u poslovnom svijetu ali i općenito. Dok to radite, neverbalno drugima pokazujete da se ne osjećate ugodno u trenutnoj situaciji. Kako će potencijalni nesigurni kupac kupiti nešto od vas ako ne pokazujete sigurnost? Razmišljati će oko čega ste nesigurni: usluge, proizvoda, onoga što govorite ili ste generalno nesigurni.

 

#5 PREVIŠE KIMANJA GLAVOM

Dok vam klijent govori svako toliko trebate kimnuti glavom kako bi mu pokazali uključenost i zainteresiranost. Ovo radimo nesvjesno automatski kako bi pokazali da slušamo. Pojedini ljudi kimaju previše. Nakon izvjesnog vremena počinju ličiti na figurice koje se metnu na policu ispod šajbe od auta i neprestano kimaju glavom za vrijeme vožnje. Jednostavno nema potrebe za neprestalnim kimanjem glavom gore-dolje. Sugovornik može pomisliti kako mu se rugate ili da ste u žurbi. Kao i ostale geste neverbalne komunikacije tako i ova spada u spektrum neverbalne komunikacije, treba paziti da ne kimamo niti previše niti premalo.

SAVJET: kimnite sporo tri puta dok vam osoba govori. To je neverbalni znak za „ samo nastavi, slušam te“. Na ovaj način će vam osoba 3-4 puta duže govoriti nego što bi inače. Na ovakav način možete prikupiti više informacija od vašeg klijenta te mu ponuditi bolju uslugu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.