Od trenutka kada se rodimo radimo pokrete zadovoljstva i nezadovoljstva, smirenosti i uznemirenosti. Razni znakovi govora tijela koji nam predočavaju ovakva stanja pojavljuju se brzinom svjetlosti na našem tijelu, puno prije nego li se formiraju riječi.
Govor tijela je naš prvi i primarni jezik kojim govorimo.
Puno je stariji od riječi. Procjenjuje se da je oko 80% naše ukupne komunikacije neverbalna komunikacija.
Zbog toga je vrlo važno kako se prezentiramo u našem svakodnevnom životu. Kako u privatnom životu tako i pogotovo u današnjem poslovnom svijetu.
S udaljenosti od desetak metara, puno prije negoli počnete govoriti, kupac koji uđe u dućan počinje vas procjenjivati na temelju vašeg govora tijela i ekspresija lica. Kako bi osigurali da nam se kupac vrati, u takvim trenucima vrlo je važno da obratimo pažnju na neverbalne znakove koje šaljemo kako bi ostavili čim bolji dojam.
#1 KONTAKT OČIMA JE BITAN
Od rođenja jedni druge častimo pogledima u oči. Svaki put kada nas osoba ne gleda u oči osjećamo se kao da nas ignorira. A to se događa vrlo često. Kada kupac uđe u dućan, osoba s kojom žele razgovarati vrlo često drži pogled prikovan za monitor. Na ovakav način prodavač komunicira: „prezaposlen sam, nemam vremena za tebe“, a takav odnos sigurno neće biti po volji kupca koji će taj osjećaj zadržati još neko vrijeme. Naime, negativnih osjećaja se u prosjeku sjećamo petnaestak godina. Zato svaki puta kada neverbalno komunicirate prema kupcu: “prezaposlen sam“, zapamtite da će se kupac sjećati tog osjećaja cijelu jednu dekadu.
Ukoliko ste zaposleni i baš morate gledati u monitor ili ste na telefonu, dobro bi bilo da samo na trenutak pogledate u osobu koja je ušla u dućan i kažete joj: „evo za minutu ću biti s vama“. Za to vam je potrebno otprilike dvije sekunde a razlika je ogromna.
Savjet: Ukoliko opravdano trebate upotrijebiti mobitel ili računalo, kako bi nešto vizualno predočili klijentu, prvo zamolite klijenta za dopuštenje. „Oprostite, smijem li vam ovo o čemu govorim pokazati na mobitelu? Smatram da će vam na taj način biti jasnije o čemu se rad.“.
#2 NAGINJANJE GLAVE IDE RUKU POD RUKU S POGLEDOM
Probajte nagnuti lagano glavu u stranu dok pričate s nekime.
Dok radimo ovu neverbalnu gestu automatski i izlažemo naš vrat, a to pokazuje ranjivost te da smo zainteresirani za ono što nam se govori.
Ova mala neverbalna gesta jasno pokazuje da smo aktivni u slušanju.
# 3 OBRATITE PAŽNJU NA POLOŽAJ TIJELA
U velikom broju dućana interakcija između kupca i prodavača se odigrava u stajaćem položaju. U ovim trenucima vrlo je bitno da ste cijelim svojim tijelom orijentirani prema kupcu.
Jedna od čestih grešaka koju ljudi rade je ta da prodavač cijelo tijelo usmjeri od kupca a njemu okrene samo glavu. Na ovaj način podsvjesno govorimo kupcu da uopće ne želimo biti blizu njega.