Kako se povezati s kupcem na neverbalan način
Prodavači grade povezanost s klijentima neverbalnom komunikacijom
Učenje neverbalne komunikacije je važna vještina za prodavače. Međutim, važno je shvatiti: nemojte gledati samo jedan signal.
Probajte sljedeće: Prekrižite ruke. Dobar osjećaj, zar ne? Grlite se. Ako ste čitali knjige o neverbalnoj komunikaciji mogli ste pročitati da je to negativan signal koji pokazujete. Time ste se zatvorili u jedan obrambeni položaj, što i ne mora biti.
Trebamo povezati verbalne i neverbalne signale kako bi mogli shvatiti pravo značenje signala koje šaljemo.
Ako imam prekrižene ruke i u isto vrijeme kažem kako mi je bilo super sinoć gledati utakmicu znači da sam pozitivan.
Ako izgledam zabrinuto i opisujem problem koji sam imao s računalom onda sam negativan. Treba tražiti više od jednog znaka.
Tražite skupinu istovjetnih znakova. Gledajte promjenu u govoru tijela.
Nedavno sam prisustvovao prezentaciji i u jednom trenutku dio sudionika se nagnuo naprijed i počeo pisati zabilješke. To mi je neverbalno reklo da je predavač kazao nešto bitno ali on nije primijetio da ga ljudi ne slušaju već da pišu i nastavio je govoriti umjesto da je stao. Sugestija za predavača bila bi da je malo zastao i postavio par pitanja. Predavači trebaju pratiti dinamiku grupe i primjećivati govor tijela.
Evo nekoliko natuknica koje će vam pomoći da izgledate i zvučite samouvjereno.
Kontakt očima.
Koristite pozitivan kontakt očima dok komunicirate. Ne buljite, već prirodno gledajte. Ovo drugima govori da ste samouvjereni.
Položaj tijela.
Uspravno stojte i okrenite se ka drugoj osobi.
Smiješak.
Izgledajte kao kada uživate. Smijte se samo kad zaista to želite. Izbjegavajte umjetne osmijehe.
Osobni prostor.
Različite kulture imaju različitu veličinu osobnog prostora. Na primjer, neke kulture su vrlo izražajne kad je dodir u pitanju. U Italiji je zagrljaj i poljubac u obadva obraza sasvim uobičajeno. Zatim usporedite to s Japanom gdje je uobičajen pozdrav samo naklon bez ikakvog dodira.
Usporite.
Ovo se odnosi na više stvari.
Sporiji hod ne samo da vas čini smirenijim i samopouzdanijim, već vam smanjuje i stres. Također malo sporije govorite. Tako izgledate misaoni i inteligentni.
Reagirajte na ono što je rečeno.
Koristite neverbalne tehnike kojima pokazujete uključenost i da slušate. Smješkajte se, kimajte glavom, koristite ekspresije lica kako bi pokazali da slušate što vam se govori.
Nemojte prekidati.
Prekidanje je iritantno i čini vas manje pouzdanim.
Kopirajte ili zrcalite njihov govor tijela.
Kada smo opušteni s nekom osobom tada instinktivno emitiramo ili zrcalim njezin govor tijela. Ovo je jedan od najlakših načina da se povežemo s nekime.
Izbjegavajte negativne signale.
Svi znamo kada je osoba s kojom pričamo u žurbi ili kasni na sastanak. Pogledavaju na sat, usmjeravaju dijelove ili cijelo tijelo ka izlazu i izgledaju frustrirano.
Odjeća za uspjeh.
Da, znam da je ovo cliché ali ono kako izgledate tako i ljudi reagiraju na vas. Investirajte u kvalitetnu poslovnu odjeću i obuću i pobrinite se oko izgleda.
Prodaja je složen proces i pred prodavača danas stavljaju se brojni izazovi koje on treba svladati i usavršiti. Biti izvrstan u svome poslu znači obraćati pažnju na detalje a što se tiče komunikacijskog procesa potrebno je izoštriti sva čula a posebno čitanje neverbalne komunikacije koja čini većinu komunikacije. Svi mi poznajemo i čuli smo za neverbalnu komunikaciju, pitanje je da li je koristimo svjesno. Ukoliko ne, možemo je naučiti i time nam postaje nesvjesna kompetencija.
Prijavite s ena jedan od naših programa neverblne komunikacije i usavršite vještinu čitanja drugih ljudi i njihovih skrivenih emocija.