UnaVita

From the blog

Govor tijela u oglašavanju

Govor tijela u oglašavanju

Deset načina upotrebe govora tijela

 

Koristi li se govor tijela u oglašavanju? Naravno da se koristi. U oglašavanju i marketingu koristi se jako puno neverbalnih znakova jer trebate vaš brand i njegovu poruku postaviti u svaki aspekt promocije.

Pogledajmo nekoliko studija o neverbalnoj komunikaciji i oglašavanju da vidimo kako možemo upotrijebiti govor tijela da povećamo dobit, utjecaj i učinak.

1.POKAŽITE LJUDIMA GDJE GLEDATI

U oglašavanju obično postoji centar zbivanja –gumb za akciju (CTA) kao na primjer „klikni ovdje“ i to je mjesto gdje bi pažnja kupca trebala biti. Postoji jedan neverbalni znak pomoću kojega možete privući pažnju kupca na vaš proizvod ili brand: postavite sliku osobe na reklami koja gleda u željenom smjeru. Ljudi instinktivno gledaju kamo netko drugi gleda. Stoga ako imate na web stranici gumb „kupi“ ili proizvod postavite sliku osobe tako da gleda u tom smjeru. Evo primjera:

pogled u oglašavanju

 

Vaše oči podsvjesno gledaju gdje i osoba gleda….prema logu, sloganu ili gumbu za akciju.

 

2. OČI KAO ZNAK

smjer pogleda posjetitelja na web straniciAko imate ovakvu sliku u oglasu ili Internet stranici onda je to odličan način da kontrolirate smjer pogleda vašeg posjetitelja. Pogledajte ovu  sliku uzorka pogleda. Ovdje je prikazano gdje ljudi prvo pogledaju kada prvi put vide ovu sliku. Kao što vidite obično prvo pogledamo u oči. Stoga, ako su oči usmjerene nekamo obično pratimo taj pogled.

 

 

 

Pogledajte kako guru za marketing i oglašavanje Seth Godin upotrebljava ovaj princip na svojoj web stranici.

Seth Godin guru za marketing

 

3. POKAZIVANJE

Pokazivanje je još jedan neverbalan način na koji možete usmjeriti nečiju pažnju onamo gdje želite. Ovo je jedan od razloga zašto su stock image fotografije ljudi koji gledaju ili pokazuju u raznim smjerovima toliko popularne.Ovo je odličan način da usmjerite nečiju pažnju na vaš proizvod ili gumb za akciju.

Ovo je primjer oglasa gdje se pokazivanjem usmjeruje pažnja ka glavnoj poruci tog oglasa. Ovo nas automatski navodi da pogledamo prema gore u smjeru poruke.

smjer gledanja u oglašavanju

 

4. SRETNA LICA

Mi kao ljudska bića posjedujemo zrcalne neurone koji nas potiču da kopiramo ili zrcalimo ljude u koje gledamo. Ovo radimo kako bi iskazali empatiju. Kad napravimo određenu ekspresiju lica obično i osjetimo tu emociju. To se zove Povratna informacija lica – ekspresija koju napravite uzrokuje da osjetite emociju. Dobro bi bilo da u vašim oglasima koristite sretna lica. Ako vidimo zbunjeno ili frustrirano lice u nekom oglasu, instinktivno kopiramo to lice te se počinjemo osjećati zbunjeno ili frustrirano. Stoga u vašem oglasu koristite emocije uspjeha a ne frustracije.

5. BEBE

Naš mozak jednostavno voli gledati bebe. Pa ako vaš oglas može imati bebu, umetnite je. Pogledajte ovu legendarnu reklamu od Coca Cole:

slika bebe u reklami
Bebe stimuliraju određene dijelove mozga, pogotovo kod žena. Trenutno nas stavljaju u toplo, brižno, suosjećajno raspoloženje a to nas naravno, potiče da više kupujemo.

 

6. PROŠIRENE ZJENICE

Davne 1870. godine Charles Darwin je otkrio da kada osjetimo strah naše zjenice se prošire kako bi vidjeli čim bolje kako izgleda okolina u kojoj se nalazimo u tom trenutku a to nam pomaže u ‘bježi’ ili ‘bori se’ reakciji. Ako u tom trenutku vidimo više, vjerojatnost da preživimo je veća. Interesantno ali naše zjenice se također šire kada vidimo nešto što nam se sviđa. Psiholog Echard Hess je 1965 godine izveo eksperiment u kojem je svom asistentu James Poltu pokazao niz fotografija i u isto to vrijeme je pratio promjer njegovih zjenica. Kada mu je pokazao sliku gole žene, Poltove su se zjenice trenutno proširile. Daljnjim istraživanjem je otkriveno da nam se zjenice šire kada smo uzbuđeni kako bi vidjeli čim više tog ugodnog okruženja. Također su otkrili da se ljudima lica s proširenim zjenicama više sviđaju nego s ne proširenim. Ako stvarno želite povećati atraktivnost ljudi na vašoj reklami ili web stranici, povećajte im zjenice u Photoshopu. Ako pobliže promotrite vidjet ćete da većina velikih oglašivača to radi.

 

7. UPOTRIJEBITE PSIHOLOGIJU BOJA

Istraživanje je otkrilo da boje mogu uvelike utjecati na naše raspoloženje i opažanje. Ovdje je interesantan vodič o tome kako oglašivači koriste psihologiju boja.
Želite li još više o psihologiji boja? Pogledajte vodič Psihologija boja 101.

8. NOVAC

Ako koristite znak valute u vašem oglasu ili web stranici postoje dva načina na koje možete povećati prodaju:

• Istraživači su otkrili da ako maknete znak valute a ostavite samo broj pomaže uklanjanju stigmate cijene.

• Ako je moguće, spomenite višu cijenu od vaše stvarne cijene. Na primjer, često u reklamama možete vidjeti „Većina ovakvih proizvoda košta tisuće Kuna, mi ga danas nudimo za 199,99“. navode vas da pomislite kako je tisuće puno a 199 nije u usporedbi s tim.

 

9. VJERUJTE DJELIMA, NE NAKLAPANJIMA

Ljudi obično okupe grupu prijatelja i pitaju ih za njihovo mišljenje o oglasu ili materijalima. To zapravo i nije dobra ideja. Naš logički mozak obično donosi suprotne odluke od našeg emocionalnog mozga a emocionalni mozak je taj koji diktira što ćemo kupiti. Na primjer u ovom istraživanju su uzeli trideset pušača koji pokušavaju prestati pušiti i dali su im da gledaju tri različite reklame. Sve reklame završavaju besplatnim brojem za suzbijanje raka. Sudionici su trebali odlučiti koja im se reklama najviše sviđa. Izabrali su A i B a C kao najmanje efikasnu. Zatim su pitali eksperte u odvikavanju od pušenja koja bi reklama trebala djelovati a koja ne. Oni su također izabrali A i B. Potom su stavili pušače u fMRI stroj. Ispostavilo se da njihov emocionalni mozak je znao koje su reklame najbolje dok logički nije. Stoga kada želite da vam ljudi ocijene proizvod ne pitajte ih što misle o njemu već zatražite da poduzmu akciju.

 

10. POZICIONIRANJE ZA UPOTREBU

Također trebate neverbalno pokazati spremnost na upotrebu vašeg proizvoda. Na primjer ako imate sliku hrane želite da ta hrana ili proizvod izgledaju laki za upotrebu to jest da ih se lagano može konzumirati. Na taj način potičete mozak na akciju kako bi dobio nagradu. Pogledajte ova dva oglasa za jogurt. Što mislite koji je bio efikasniji?

skrivene poruke u oglašavanjuprimjer oglasa s porukom

 

Ako ste pomislili na plavi, u pravu ste jer je žlica u položaju u kojem je ljudi drže dok jedu. Ovo kupcu neverbalno signalizira da je vaš proizvod odmah spreman za upotrebu. Istraživanja su pokazala da ako proizvod okrenete prema klijentovoj dominantnoj ruci, a većina nas su dešnjaci, da pojačava viziju upotrebe tog proizvoda.

 

 

 

 

Kao što vidite neverbalne poruke u vašem oglasu ili na web stranici mogu uvelike povećati prodaju i utjecaj.

Ako želite izbrusiti svoju vještinu neverbalne komunikacije prijavite se na jednu od naših edukacija.

 

Izvor: www.scienceofpeople.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.